Wedstrijdreglement

Reglement HSV De Sportvisser Wapenveld. (aangepast 2023)

1.  Iedere deelnemer word geacht dit regelement te kennen en na te leven.
  2.  Voor deelname aan de competitie dient men lid te zijn van HSV de Sportvisser Wapenveld.
  3.  Deelname is geheel voor eigen risico, de vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld.
  4.  Kleurstoffen in maden en voer is niet toegestaan, Het gebruik van imitatie aas is wel toegestaan.
  5.  Snoek, Snoekbaars, Paling, Meerval, en Houting mag het gehele jaar niet ter weging worden aangeboden, in April   en de gehele maand Mei geldt dit ook voor , Baars, Barbeel, Kopvoorn en Winde, heeft men 1 of meerder van deze vissen wel in het net dan word de           weging over geslagen.
  6. Men mag een andere visser niet hinderen door te ver naar links of rechts te vissen.
  7.  Bij wedstrijden in de IJssel word er in 2 vakken gevist, een kop en staart vak.
  8.  De puntentelling in elk vak gaat van 1 punt naar boven , mocht er door 1 of meerdere vissers geen vis gevangen worden dan krijgt men het aantal punten van de laatste met vis in het vak +3.
  9.  Als een wedstrijd niet gevist kan worden dan kan de competitie ingekort worden.
10. Voor de einduitslag van de competitie vallen de twee slechtste resultaten af.
11. Er mag met ten hoogste 1 hengel gevist worden, er mogen wel meerdere hengels klaar liggen maar niet be aast.
12. Bij opkomend onweer of andere calamiteiten kan de wedstrijd worden ingekort.
13. Leefnetcode ; leefnet tenminste 3.5 meter lang en 40 cm doorsnede, gestrekt in en onder water, ook in de Koelucht op de ondiepere gedeelten.
     Het leefnet uitsluitend aan de buiten kant verzwaren, dus geen stenen in het leefnet bij de vis.
     Het leefnet gestrekt in het water laten liggen totdat de weegploeg er is.
     Als er meer dan 2 dode vissen in het net zitten dan worden deze voor de weging verwijderd.
    Maximaal 20 kilo per leefnet, alles boven de 25 kilo in 1 leefnet telt niet mee.
    Maximaal 2 leefnetten per deelnemer waar bij de vis zoveel mogelijk verdeeld dient te worden
14. Laat geen rommel los liggen, doe dit in een emmer of je leefnettas en neem het mee naar huis.
15. Waarin dit regelement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding, de uitkomst hiervan is bindend.
16. De B.O.A gaf aan op de regels te controleren.
17. Indien vissers tijdens de wedstrijd(en) onregelmatigheden constateren dan dien je dit direct tijdens de wedstrijd te  melden bij de organisatie, klachten na afloop zullen niet gehoord worden.

Het bestuur wenst u een goede vangst

Leefnetcode

• 3,5 meter lang, 40 cm Ø, gestrekt in het water, aan de buitenzijde verzwaard
  • Gestrekt laten liggen tot de weegploeg er is
  • Als er meer dan 2 dode vissen in het leefnet drijven worden deze voor de weging uit het net verwijderd
  • Max. 20 kg per net, alles boven de 25 kg wordt niet meegeteld.
  • Maximaal 2 leefnetten nodig per visser waarbij de vis evenredig verdeeld dient te worden

Het bestuur wenst u een goede vangst.